نام ۱۴ عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز در جمع پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر جهان

۲۴ آذر ۱۳۹۹ | ۱۳:۲۰ کد : ۱۳۰۱۶ اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۵۲۲
بر اساس اعلام پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، چهارده استاد دانشگاه تبریز در جمع پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر ایرانی در حوزه های مختلف موضوعی علوم سال ۲۰۲۰ قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر اصغر عسگری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز با اعلام اینکه این فهرست از پژوهشگران پراستناد در حوزه های مختلف علوم موضوعی است افزود: داده های مورد استفاده در تحلیل و انتخاب پژوهشگران یک درصد برتر از سامانه شاخص های اساسی علم (ESI) و وب علوم (WOS) و یا روش شناسی پیشرفته در بازه زمانی ده ساله از سال 2010 تا 2020 شناسایی واستخراج شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز با اشاره به فرآیند و شاخص های انتخاب این نویسندگان، افزود: نرخ خود استنادی به ازای هرمقاله، نسبت تعداد کل استنادها به تعداد کل مقالات استناد کننده، تنوع جغرافیایی مقالات استناد کننده و تخصص گرایی از جمله مواردی است که در شناسایی پژوهشگران تاثیرگذار مدنظر قرار گرفته است.

دکتر اصغر عسگری اضافه کرد: بر اساس نتایج اعلام شده دکتربابک قنبرزاده در حوزه علوم کشاورزی، دکترجلال شیری در حوزه علوم کامپیوتر و در حوزه مهندسی دکترابراهیم بابایی، دکتریعقوب دین پژوه، دکترعلیرضا ختائی، دکتربهنام محمدی ایواتلو، دکترسید حسین حسینی، دکترسید محمد سید محمودی، دکتروحید نورانی، دکترمرتضی یاری دریامان، دکترسیامک طلعت اهری، دکترمهران صباحی، دکترسعید زینالی هریس، دکترکاظم زارع در جمع پژوهشگران یک درصد برتر ایرانی قرار گرفتند.

 همچنین دکترعلیرضا ختائی علاوه بر حوزه مهندسی در حوزه های شیمی، محیط زیست و بوم شناسی نیز جزء در جمع پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر ایرانی در سال 2020 قرارگرفته است.

خاطر نشان می شود: در سال گذشته  نیز بر اساس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، 12 استاد دانشگاه تبریز در جمع دانشمندان یک درصد دنیا قرار داشتند.


نظر شما :